Projektowanie sklepów internetowych, które sprzedają czyli o reklamie i nie tylko

Autor: Ballack | 23-12-2012

Tagi:

Projektowanie sklepów internetowych,

Sklep internetowy CS v. 2.0,

Tworzenie sklepów internetowych

Coraz więcej klientów decyduje się na rozszerzenie rynków zbytu na swoje produkty/usługi o dostępność w internecie. Od jakiegoś czasu obserwujemy również ucieczkę od tradycyjnych metod sprzedaży, typu otwarcie sklepu stacjonarnego na rzecz stworzenia sklepu internetowego. Należy jednak pamiętać, że sprzedaż przez internet nie jest darmowa, choć na pewno może przynieść duże zyski, to jednak musimy również zainwestować w reklamę. Podobnie jak w tradycyjnej sprzedaży jeśli Cię nie widać, jeśli klienci nie wiedzą o Twoim sklepie, to dla nich nie istniejesz. Jak zaistnieć z nowo otwartym sklepem internetowym?

Odpowiedź jest prosta, tak samo jak w realu, czyli zainwestować w reklamę. Oczywiście na początku kupując sklep internetowy należy upewnić się czy jest on zoptymalizowany pod pozycjonowanie, czyli czy nasze wydatki na reklamę nie zostaną wyrzucone w błoto. Na co należy zwrócić uwagę kupując sklep internetowy możecie przeczytać w jednym z poprzednich wpisów o optymalizacji sklepów internetowych pod pozycjonowanie. Do reklamy sklepu internetowego można wykorzystać następujące narzędzia:

  1. Pozycjonowanie - widoczność sklepu internetowego w naturalnych wynikach wyszukiwania.
  2. Adwords - widoczność sklepu internetowego w reklamach płatnych.
  3. Portale społecznościowe - zdobycie rzeszy fanów, których siły nie można nie docenić. 
  4. Programy lojalnościowe - utrzymywanie ciągłego kontaktu z raz pozyskanym klientem. 
  5. Allegro - integracja sklepu internetowego z portalem aukcyjnym

Reklamę nowego sklepu internetowego warto rozpocząć od dobrze, fachowo przygotowanej kampanii Adwords, która nie tylko pozwoli na natychmiastowe zaistnienie w sieci, ale również odpowie na pytanie, które frazy warto pozycjonować, a które należy sobie odpuścić, jako mało skuteczne. Po dwóch, trzech miesiącach prowadzenia kampanii Adwords mamy wystarczającą ilość danych, aby przygotować się do pozycjonowania sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania. 

W odróżnieniu od kampanii Adwords, z której możemy zrezygnować lub którą możemy włączyć w każdej chwili, pozycjonowanie to umowa na czas określony minimum 1 rok. Pozycjonowanie to wciąż jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Obecnie jednak odchodzi się coraz częściej od rozliczania pozycji za wynik na rzecz stałego miesięcznego abonamentu i zwiększania ruchu na stronie. Nowy sposób rozliczania pozwala na większą elastyczność w doborze fraz oraz zwiększa ich ilość. Powodem odejścia od tradycyjnego rozliczania za wynik są ciągłe zmiany jakie Google wprowadza w swoich algorytmach wyszukiwania co przy tradycyjnym sposobie rozliczania może "uwięzić" sklep internetowy z frazami, za które będzie trzeba płacić jednak nie będą one generowały zamówień. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej zapraszamy do kontaktu z nami.

Nikt już chyba nie ma wątpliwości, że portale społecznościowe typu Facebook, Google +, mogą przyczynić się do wypromowania dowolnej osoby/marki/sklepu, tak naprawdę czegokolwiek. Co prawda pesymiści wieszczą koniec Facebooka za 5-6 lat, ale nie zmienia to faktu, że dobrze prowadzony fanpage w obu tych portalach zwiększa zainteresowanie potencjalnych klientów. Oczywiście jak z każdą reklamą można to zrobić dobrze lub kiepsko, dlatego zlecenie prowadzenia fanpage'a lub specjalnie przygotowanej kampanii promocyjnej firmie zajmującej się tym profesjonalnie jest dobrym posunięciem. 

Jak już zdobyliśmy nowych klientów, to pomyślmy teraz jak ich utrzymać. Z pomocą mogą tutaj przyjść różnego rodzaju programy lojalnościowe, które zachęcą klientów do ponownych zakupów. Wachlarz pomysłów na tego typu rozwiązania jest bardzo szeroki, od najprostszych mających na celu zachęcenie klienta do zbierania punktów za kolejne zakupy i przyznawania mu rabatów/prezentów, po bardziej złożone. Wszystkie tego typu programy wdrażamy dla naszych klientów zwracając uwagę na specyfikę branży.  

Nie należy także zapominać o największym w Polsce portalu aukcyjnym jakim jest allegro. Prowadzenie sklepu internetowego i równoległe wystawianie aukcji na allegro już niejednemu naszemu klientowi pomogło zwiększyć ilość zamówień na sklepie, a integracja sklepu z allegro ułatwia cały proces wystawiania aukcji bezpośrednio ze sklepu. Klienci, którzy kupują na allegro wielokrotnie wracają do dobrego sprzedawcy, ale już bezpośrednio w jego sklepie internetowym. Dlatego warto w wystawianych aukcjach pokazać (oczywiście w dozwolony sposób ;)), że można znaleźć nasze produkty w sklepie internetowym. 

Wszystkie te sposoby składają się na możliwości odniesienia sukcesu w sprzedaży internetowej. Pamiętajcie również, że czasy Pań w sklepach "Społem" pytających basem "czego" już raczej nie wrócą, a Wasi klienci zrobią Wam odpowiednią reklamę, w zależności od tego jak ich obsłużycie :).

Brak komentarzy

Dodaj komentarz